Tenk om en potensiell kjøper ikke får vite det før det er for sent? Det er jo ikke sikkert at kjøperen abonnerer på lokalavisen? Eller går forbi vinduene til megleren når annonsen din henger der? Det er ikke sikkert at han eller hun tråler finn.no, heller. (Der er det jo flere tusen boliger til salgs i vårt distrikt).

Exbo_DATAS

Men det er ganske sannsynlig at kjøperen, eller en som kjenner kjøperen, er på Facebook! Og hva gjør vi når vi ser noe vi liker der? Vi deler.

 

Det erfarer vi i Exbo hver eneste dag. Vi vet ganske mye om hvem som er i kjøpergruppen til akkurat din bolig, og derfor har vi blitt ganske flinke til å skreddersy, og plassere annonsen din der mulige kjøpere ser den. Og hvis noen skulle gå glipp av den med vår plassering, sørger andre for å sende den videre. Kanskje til den som blir ny eier?

 

Ta dette rekkehuset på Vestnes i Mandal, for eksempel. Annonsen ble sett av 5285 personer på Facebook, og 537 av dem klikket seg inn for å se mer.

vestnes

 

Eller denne boligen på Myra i Arendal. Mange hadde nok sett annonsen andre steder, men ingen kan matche 12042 visninger og hele 842 klikk på Facebook!

myra

Slike tall gir flere folk på visning. Mange på visning øker sjansen for at flere legger inn bud, og flere bud gir høyere pris. Og er det ikke nettopp slike budrunder vi ønsker oss når vi skal selge?

 

For mange er Facebook fortsatt et sted der man utveksler løst og fast med venner og bekjente. Men stadig flere oppdager at dette ”samfunnet” har blitt mye mer. For når du minst aner det, er den der – drømmeboligen din som du kanskje ikke hadde sett ellers.

For når du har solgt boligen din – da trenger du jo en ny..?

 

Hilsen oss i Exbo